آنچه در آکادمی رشد شیراز گذشت

رخداد ها
سبا بصیری
توسط سبا بصیری ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

اگه این روزها بگیم دوره، رویداد، کارگاه و دورهمی رو بنداز وسط، خواهانش پیدا میشه، پُر بیراه نگفتیم! اما این تمام ماجرا نیست و حتی اگه این ادعا رو شوخی و مزاح بدونیم، همچنان چند سوال جدی باقی می‌مونه. سرنوشت شرکت‌کنندگان این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی چی میشه؟ چی یاد می‌گیرن؟ بعدش کجا میرن و چطور از دانسته‌هاشون استفاده می‌کنن؟ یا یه سوال مهمتر اینکه اصلا چیز به درد بخوری یاد می‌گیرن؟

اما این سوالات فقط یه سمت ماجراست. چون خیلی از کسب و کارها و استارتاپ‌هایی که قراره مسیر موفقیت رو طی کنن، به نیروی انسانی متخصص، کاربلد، متعهد و حرفه‌ای نیاز دارن و قطعا بدون داشتن یه تیم خوب موفقیت اونها در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیره. اینجاست که به نظر می‌رسه باید دنبال یه حلقه مفقوده بگردیم. در واقع حلقه‌ای که باید نقطه عطف و اتصالِ فضای کسب و کار واقعی با دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی باشه.

ما، یعنی آکادمی رشد شیراز با توجه به تمام نکاتی که در بالا به اون اشاره کردیم دور هم جمع شدیم تا هم پاسخگوی سوالاتی باشیم که پرسیدیم و افرادی رو هم آموزش بدیم که بتونن بعد از دوره کارورزی در فضای کسب و کار مشغول به کار بشن. در واقع ما یه هدف مهم داریم و اونم مهارت و تجربه آموزیه.

صرفا گفتن و آموزش دادن یه سری نکات تئوری هیچ دردی رو دوا نمی‌کنه و نه‌تنها دانشجویان هر دوره زمان و هزینه خودشون رو هدر رفته می‌بینن، بلکه کسب و کارها و استارتاپ‌ها هم همچنان در پیدا کردن تیم موردنظرشون ناکام خواهند بود.

آکادمی رشد شیراز

شروع این مسیر بدون شک سختی‌های زیادی برای ما داشته. نشستیم فکر کردیم ما که خودمون سال‌ها در فضای کسب و کار و اکوسیستم استارتاپی ایران حضور فعال داشتیم پس با تمام دغدغه‌ها آشناییم. بنابراین ارائه یک مسیر 360 درجه شامل طراحی یک برنامه جامع در حوزه‌های مختلف که نیازهای اساسی و کاربردی مخاطبان و دانشجویان رو پوشش بده، حضور اساتید برجسته که فقط کتاب خونده نیستن و تجربه واقعی دارن و هماهنگی با کسب و کارهای مختلف برای دوره کارورزی در دنیای واقعی باید دغدغه و هدف اصلی ما باشه. پس براش یه مسیر مشخص و استاندارد تعریف کردیم. قطعا نشستن پای درس اساتیدی که خودشون راه‌های مختلف رو رفتن و تجارب زیادی دارن، باعث می‌شه ما خیلی از مسیرها رو به اشتباه نریم و در هزینه‌هامون هم صرفه‌جویی بشه.

دوره توسعه وب در شیراز
دوره توسعه وب و دیجیتال مارکتینگ
دوره دیجیتال مارکتینگ

ولی ما یه هدف مهم دیگه رو هم دنبال می‌کنیم و در واقع اونو دومین رسالت خودمون می‌دونیم. فضای دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار در حوزه‌های آنلاین نیازمند شناخت مشاغل مختلفه و طبیعتا شاید بیشترین تنوع رو بتونیم تو تهران ببینیم. درسته هر چی از پایتخت دور بشیم امکان تجربه‌اندوزی و شناخت کسب و کارهای مختلف از نزدیک ‌کمتر می‌شه و فعالیت مشاغل هم تو فضای آنلاین و دیجیتال مارکتینگ خیلی زیاد نیست، اما ما تو آکادمی رشد شیراز دقیقا برای همین دور هم جمع شدیم که چنین فرصت درخشان و ارزشمندی رو براتون فراهم کنیم.

سبا بصیری
سبا بصیری

ســـــبا، یک مهندس نرم افزار و علاقمند به طراحی و توسعه وب!